Apa meséi

Apa kedvenc meséi kislányainak...

Apa meséi 2. - A lókötő róka

roka.jpg

A kis sünnek volt két lova. A két ló akkora volt, mint két makk, de erős, mint két táltos. Sebesen futottak picike lábaikon, és a legnehezebb terhet is elhúzták.

A kis sün tökből épített nekik icike-picike istállót.

A kis sünnek valami dolga akadt az erdő túlsó végén. A két apró lovat bekötötte az istállóba, és az istálló ajtaját lezárta.

Ment, ment vígan a kis sün.

Erre várt a róka! Az icike-picike istállót lovastul a hátára vette és hazavitte.

- Ki vitte el icike-picike istállómat és a két apró lovamat? - kérdezte a kis sün.

- Én nem - felelte a kis borz.

- Én nem - felelte a kis nyúl.

- Én nem - felelte a mókus.

- Ki tudja, ki vitte el icike-picike istállómat és két apró lovamat? - kérdezte a kis sün.

- Én nem - felelte a kis borz.

- Én nem - felelte a kis nyúl.

- De én tudom! - kiáltotta a mókus. - A róka vitte el. Láttam őt az odúm alatt elhaladni.

A kis sün leült, és keservesen sírdogált.

Nemsokára arra jött a medve.

- Mi történt, kis sün?

- Ó, kedves medvém, a róka ellopta icike-picike istállómat és két apró lovamat!

- Miért nem kéred tőle?

- Mert félek - sírta a kis sün.

- No, majd én segítek neked - felelte a medve.

A medve és a kis sün sietett a rókához.

A róka az úton közeledő két barát láttára sebesen beosont a rókalukba. A bejáratot lezárta.

- Róka, róka, hová bújtál? Előlünk el miért futottál? - dörömbölt a medve a rókaluk ajtaján.

A róka sírni kezdett:

- Ó, jaj nekem! Áztam-fáztam, vörös bőrömig eláztam. Most a tűznél melegedek, mert kivert a láz s a hideg.

A medve azonban tovább dörömbölt az ajtón.

- Róka, róka, mitől fáztál? Künn az erdőn miért áztál? Eső nem esett, harmat sem esett. Róka, róka, hová bújtál? Előlünk el miért futottál?

A róka lelkendezve kiáltozott:

- Nem bújtam el. Láttam, jöttök, s gondoltam: jó levest főzök. Azzal várlak benneteket, biztosan megéheztetek. Várjatok hát keveset!

- Nem várhatunk, vörös róka! Engedj be a rókalukba! Hadd nézzem meg: ott mit őrzöl? - sürgette őt a medve.

- Mit őriznék, kedves medve? - siránkozott a róka.

- Talán az icike-picike istállót és a két apró lovat.

- Én nem őrzöm.

- De te őrzöd! - kiáltott a kis sün. - A mókus látta, mikor erre hoztad.

Erre a lókötő róka már nem tudott mit felelni. Ki is adta az icike-picike istállót a két apró lóval a medvének és a kis sünnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamesei.blog.hu/api/trackback/id/tr7213238221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása