Apa meséi

Apa kedvenc meséi kislányainak...

Apa meséi 4. - Az okos kis nyúl és az oktondi pocok

pocok.jpg

A kis nyúl és a pocok szomszédok voltak. Mind a kettő takaros kis kuckót épített. A kuckóra erős ajtó került, nehogy ragadozó törhessen be a kis lakókhoz. A kis nyúl még egy szellőztető-nyílást is épített a kuckó bejárata fölé. Nevette is érte a pocok eleget.

- Oktondi vagy, kis pocok! - oktatta őt a nyúl. - Ez a szellőztető-nyílás biztosítja számomra a jó levegőt még télen is. S ha valaki kopog, a nyíláson keresztül láthatom, ki az.

- Mi szükség van erre? - legyintett az oktondi pocok. - Ha valaki kopog, kinyitom az ajtót, és megnézem, ki az

- És ha a róka vagy más ragadozó kopogna?

- Ó, őket azonnal megismerem a járásukról és hangjukról.

Történt pedig, hogy a róka egy téli napon vadászatra indult. Bejárta az erdőt, a rétre is kimerészkedett, de egy árva bogarat sem talált. Hosszas szimatolás után rátalált a nyúlkuckóra. Bekopogott.

- Ki van odakünn? - kérdezte a kis nyúl.

A ravasz róka vékony, nyúlfióka-hangon sírni kezdett:

- Esik a hó, bőrig áztam, egész éjjel itt künn fáztam. Szegény vándor nyuszi vagyok, eressz be, mert majd megfagyok.

- Ejnye, de furcsa hangod van! - gyanakodott a kis nyúl a szokatlanul hosszú sírás hallatán.

A róka azonban tovább sírt, tovább jajveszékelt:

- Meghűltem, jaj, fáj a torkom, csipet mézem sincsen otthon. Kérlek, testvér, eressz be. Róka jár a sűrűben.

- Csizmát húzok, várj egy csöppet! - Válaszolta az okos kis nyúl, s óvatosan felkapaszkodott a szellőztető-nyíláshoz. Hát látja ám a ravasz rókát, amint ott táncol kuckója előtt.

- Ne húzz csizmát, kis testvérem, siess értem, jó testvérem. Szegény, beteg nyuszi vagyok, ha nem sietsz meg is halok.

Az okos kis nyúl jót nevetett a róka ravaszságán, és így kiáltott ki a kuckóból:

- Ejnye, ejnye, hazug róka! Kedved támadt jó nyúlhúsra? Hiába sírsz nyuszi módra, hiába sírsz, felismerlek, a kuckómba nem eresztlek.

A róka elkotródott a nyúlkuckó elől, s a pocoknál próbálkozott. Halkan, finoman kopogtatott, s mint egy valóságos mezei pocok, cincogni kezdett.

- Cin, cin, cin, cin, bőrig áztam, esik a hó, jaj, átfáztam. Szegény, vándor pocok vagyok, eressz be, mert künn megfagyok.

A pocok kicsit furcsállta ezt a hangos cincogást, és kikiáltott: - Ejnye, de furcsa hangod van!

A róka tovább sírt, tovább cincogott.

- Meghűltem, jaj, fáj a torkom. Csipet mézem sincsen otthon. Kérlek, testvér, eressz be! Megfagyok a hidegben!

A kis pocok azonban még mindig gyanakodott.

- Csizmát húzok, várj egy csöppet! - húzta az időt.

A róka a legszelídebb pocok-hangon kérlelte:

- Ne húzz csizmát, kis testvérem! Siess értem, jó testvérem. Róka van a sűrűben, tüstént megfog! Eressz be!

"No - gondolta az oktondi kis pocok -, ha ennyire fél a rókától, akkor csak igazat mondhat."

Kinyitotta az ajtót. Ez kellett a rókának: nyakon csípte az oktondi kis pockot, és már vitte is.

A bejegyzés trackback címe:

https://apamesei.blog.hu/api/trackback/id/tr913245121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Apa meséi

Elmesélem Nektek kedves Apa kollégák az én jól bevált meséimet, amit kislányaimnak az elmúlt években minden este meséltem. Meséljetek Ti is!

Facebook oldaldoboz

Címkék

Archívum

süti beállítások módosítása